Saturday, January 29, 2011

Teruskan Demo Untuk Menumbangkan Kerajaan Kuku Besi Hosni Mubarak!!!


Saya memberi sokongan penuh kepada penduduk Mesir yang telah melaku demonstrasi untuk menumbangkan kerajaan pimpinan Hosni Mubarak. Hosni dilihat telah memerintah Mesir dengan mengamalkan pemerintahan kuku besi . Beliau telah mengunakan polis dan tentera untuk menyiksa seterunya di penjara-penjara Mesir dengan kejam sekali. Ramai pimpinan dan pengikut Ikhwanul Musliman dan parti pembangkang lain yang hilang atau dipenjara tanpa dibawa terlebih dahulu kemuka pengadilan.


Dengan kesediaan Mohamed Elbaradei Pemenang Hadiah Nobel Keamanan ke Mesir serta kesanggupan beliau untuk memimpin demonstrasi ini menyebabkan semangat penduduk Mesir terus melonjak. Kepulangan beliau diharap dapat memulihkan demokrasi di Mesir, sebelum ini pilihanraya di Mesir amat tidak telus dimana adalah mustahil pihak pembangkang boleh memenangi pilihanraya tersebut. Akibat pemerintahan yang penuh korupsi dan kronism menyebabkan ramai belia dan penduduk Mesir tiada pekerjaan. Ia diburukkan lagi oleh kadar inflasi yang teruk serta kadar upah yang rendah. SAedangkan dengan kekayaan negara dimonopoli oleh kaum kerabat atau rakan rapat Hosni Mubarak sendiri.


Walaupun polis cuba menyuraikan rusuhan dengan keganasan yang luar biasa, kita berharap penduduk Mesir terus tabah dan meneruskan demo bagi menekan Presiden mereka supaya berundur. Kita yakin Mesir akan menuju ke arah kecemerlangan dan kemajuan seperti sebelum ini di mata dunia dengan tertumbangnya regim Hosni Mubarak yang telah memerintah selama 30 tahun dan beliau dilihat pro kepada Israel. SEMOGA TUMBANG HOSNI MUBARAK SIKUKU BESI.....

No comments:

Post a Comment